Pages

Saturday 19 February 2011

~Pilihanraya Kampus~

Assalamualaikum.
Good Morning, Selamat pagi...
Bangun Pagi2 sabtu ni, terasa sepi hidup ini.
Mana tak nya, kawan2 masih membuta..
Tidur penuh khusyuk, dibuai mimpi..


Sekarang ni mesti IPTA or IPTS di Malaysia ni sibuk ngn Pilihanraya Kampusnya..
tak terkecuali u aku nie..
bahang pilihanraya mula terasa..
tapi aku tak berapa nak kisah tentang itu semua..
ak tak kisah tentang Pro-A atau Pro-M atau segala pro2 yg ad kat u nie..
sapalah aku nie..
hanya penonton di tepi padang..
aku bukan pemain-pemainnya..
yang galangnya seperti wooney dan Ronaldo.


Actually nak sgt terlibat dgn kepimpinan universiti nie..
tp aku sedar akan kekuatan dan  kelemahan diriku ini..
x mau la jd time2 kat sekolah dulu..
dek kerana tamak jawatan..
gila kan kuasa..
sume aku nk bolot..
pelajaran aku, aku abaikan ..
terkubur cita-cita aku nk jd lawyer peribadi mak and abah aku..
haha..2 dulu..


Sebenarnya, aku tak boleh buat 2 keje dlm satu masa..
bak kata orang..
sambil menyelam smbil minum air..
aku x boleh doHh..
nanti lemas..tambahan lagi aku x pandai sangat berenang..
Berbalik semula ke tajuk pilihanraya kampus..

Walaupun tahun ni first time aku mengundi ..
ada benda yang aku x suka sangat dgn pilihanraya kampus kat u nie..
kata Universiti Dalam Taman..
nak lestarilah segalanya, apa-apa lah..
tp tiap2 pagi jer ade lar kertas2 yang bertaburan di bawah pintu..
Undilah saya..Undilah saya..Saya bakal mengubah dunia *contoh jer yer*

hah lagi satu..
depa duk tagged la gambar depa tu kat aku..
bila org comment maka penuhlah notificati0n aku..
ad0yai..
jenuh aku nak me'rem0ve'kannya..


akhir sekali..
mestilah pada hari rapat umum..
bakal2 pemimpin nie, nak-nak lagi penyokong duk menjerit-jerit mencanang nama mereka untuk meraih undi..
bising tau tak..!!
susah aku nak pay attenti0n masa study *bajet ko study la*
waktu tak mengundi lagi pun dah bersemangat..



Eh....aku dah nak blah ni..sebelum aku blah..
kepada semua calon2 yang bertanding, aku doakan korang semua berjaya..
nnt dah jd MPP jgn plak nk hidung tinggi..
Ingatlah pencapaian anda kerana kami yang mengundi..
Then jgn lupa manifesto anda..

eh..ada lagi, lupa nak citer.
hari tu aku berchatting dgn abah n mak  aku kat FB..
aku bgtau la xtau nak undi sapa..
ramai kot wajah2  yg aku x knl..
abah n mak aku ckp..
undi je yang muka cantik ngn handsome..
So bakal2 MPP sekalian..
sila2lah make-up diri anda..
nanti baru senang aku nak mengundi.
haha..~~



No comments:

Post a Comment