Pages

Tuesday 16 April 2013

Sesak Terus Terdesak



Hari ini aku terasa amat sesak,
Sesak dengan masalah yang kunjung tiba.
Sesak bagai terperangkap di jalan raya,
Sesak dengan kerja dan mereka.

Kenapa aku rasa sesak?

Aku sesak sebab aku suka tangguh kerja,
Aku sesak sebab aku suka buat sambil lewa,
Aku sesak sebab aku tak suka,
Aku sesak akan kata-kata mereka.

Aku rasa sesak terus terdesak.
Sesak sebab tesis baru bab dua,
Sesak sebab orang lain dah bab lima,
Terdesak aku untuk kejar mereka,
Terdesak aku untuk habis bersama.

Pernah tengok bagai mana orang sesak dan terdesak?

Sesak sampai sanggup buat apa saja,
Sesak sampai sanggup korban saudara,
Sesak sampai fitnah semata,
Sesak sampai sakit hati dibuatnya.

Adakah aku seperti mereka?

Sesak aku berpada-pada,
Sesak tidak sampai mendesak,
Sesak aku ada jalan keluarnya,
Sesak aku Allah ada.

1 comment: