Pages

Sunday 23 January 2011

~Gurauan Buat Rakan Sekelas~

Padan muka kau ain.
   Kepada kau ain yang telah menipu aku sebagai pakwe kau. Woooii ain !!!. berani kau tipu aku ya. Kau tahu tak ??, perbuatan kau tu telah menyakitkan hati ini dan aku sebenarnya bukan nak kutuk kau , tapi dah terpaksa . ha……padan muka kau ain!!!!
   Berani kau tipu aku ain. Kau memang pandai berlakonlah. Dulu kau kata kau cinta kat aku , tapi semenjak kau jumpa balak yang kerja dekat kantin tempat kita belajar tu kau dah semacam dengan aku. Mengapa ain?. Why?. Jawab !!. aku cakap orang putih ni. Jangan kau buat bisu pulak. Bengang ni. Kau pun tahu camna kalau aku marah kan?. Aku marah mesti hijau punya. Kadang-kadang sampai bertukar jadi monster.
   Kau ingat aku percaya?... Dah la, janganlah kau tipu lagi. Sedangkan bangkai gajah orang takleh tutup. Inikan bangkai dinasour. Ooo …kau kata kau tak boleh keluar sebab nak belajar, nak siapkan assignment. Takpe, aku percaya.(mula-mula percaya sebab aku tak tahu). Esoknya aku pun jumpa kau lagi, dan ajak kau keluar makan. Sekali lagi kau tolak sebab kau kena mesyuarat. (sebenarnya kita tinggal di asrama, belajar kat smap) Takpe, aku percaya dengan kau. Yelah orang nak belajar takkan nak kacau pulak. Ye tak?
   Aku pun sementara hari tu rasa ada sesuatu yang tak kena. Mana taknya , dulu senang sangat ajak kau keluar makan , sekarang dah payah pulak. Itu yang pelik tu. Aku pun mulalah pasang spy. Apa yang memeranjatkan aku ialah spy aku melaporkan yang kau ada skandal dengan budak kerja kantin. Cis ! berani kau curang kat aku. Takpe, aku tak kisah. Kau ingat aku kisah ke? Takdelah. Sebenarnya dah lama aku menyampah kat kau yang berperangai cam pisau cukur tu. Mana tahan sara kau sampai aku sendiri kebulur. Kau ingat baguslah dapat balak kerja kantin dan dapat makan pree hari-hari kat kantin. Blahlah kau ! Silap besarlah. Aku lagi hebat sebab dapat awek yang lawa dari kau. Lagi satu janganlah kau terperanjat kalau aku bagi tahu yang awek aku tu kerja dia lagi hebat dari balak kau. Nak tahu dia kerja apa? Haaa.., dia kerja dewan makan tau tak?. Kantin dengan dewan makan yang mana lebih besar? Tentu dewan makan kan? Kau ingat kau dapat makan pree. Aku pun dapat la.
   Malaslah cerita lama-lama sebab masa makan dah tiba, karang miss pulak makan aku. Okeylah unuk menghabiskan kata, aku ucapkan bergaduhlah kau dengan pakwe kau dan doalah kat aku supaya kekal dengan awek tu. Sekian dari bekas pakwe kau yang lurus bendul dalam percintaan. 
Babai !!!
Yang benar
ashraf

#petunjuk : pakwe ain= rudy kantin
                      :makwe aku=mak ngah, cik sarah n mak cik cantik

1 comment: