Pages

Monday 29 July 2019

aku nak menjelajah dunia


Aku pernah terfikir, satu masa nanti aku nak menjelajah dunia sendirian. Secara solo dalam tempoh masa yang lama. Orang cakap merantau.

Lama mana? Mungkin sebulan, atau lebih.

Aku nak cari nikmat Allah yang mungkin kadang kala aku pernah lupa. Aku nak isi diri aku yang kadang kala aku rasa kosong dengan nilai diri yang baik.

Untuk tempoh ini, macam-macam benda dalam kepala otak aku ni. Itu nak buat, ini nak buat. Tetapi hasilnya tak ada, segalanya masih berlegar-legar dalam kepala.

Sebab itu aku rasa aku perlu mengembara, keluar menjelajah. Travel? Backpack? Hang bagi ja nama apa-apapun.

Aku harap bila aku dapat melawat tempat orang,aku dapat cari diri aku kembali. Aku dapat belajar dari sosial budaya orang lain.

Yang paling penting aku dapat mencari hikmat dari ciptaan Allah. Jadi insan yang lebih baik dari aku yang sekarang.



No comments:

Post a Comment